Szutrély Katalin

szoprán

Szutrély Katalin Karvezető és énektanár-képző szakon végzett a Zeneakadémián, majd Karvezetés tanszakon doktori (DLA) fokozatot szerzett, disszertációját a német romantikus dal- és kórusirodalom összefüggéseiről írta. 2002-2007 között a kecskeméti Kodály Zoltán Zenepedagógiai Intézetben tanított. Elméleti tanulmányai és munkája mellett az éneklés mindvégig foglalkoztatta, legfontosabb tanárai voltak: Berdál Valéria Szegeden, majd Rózsa Vera Londonban, Budapesten Lax Évával dolgozott.
Énekesként elsősorban a dal- és oratóriumirodalom területén mozog, repertoárját döntően Handel, Telemann, Vivaldi, Bach, Michael és Joseph Haydn, Mozart, Beethoven, Schubert, Mendelssohn, Schumann, Brahms, Fauré és Kodály művei alkotják. Szólistaként rendszeresen fellép Magyarország legfontosabb koncert-helyszínein (többek között: Budapest – MÜPA, Zeneakadémia, Pécs – Kodály Központ); 2019 októberében mutatkozott be az amszterdami Concertgebouw-ban. Legfontosabb együttműködő partnerei a Purcell Kórus és Orfeo Zenekar, Vashegyi György vezetésével, de rendszeresen énekel a Capella Savaria, a Concerto Budapest és a Szent István Filharmonikusok és produkcióiban is.
Dalénekesként az elmúlt években leggyakoribb zongorista partnerei voltak: Hajdu Roland, Fülöp Andrea, Balog József, Malcolm Bilson és Berecz Mihály.
Operaénekesként eddigi fontosabb szerepei: Rameau – Hippolyte et Aricie (Aricie); Handel – Hercules (Iole); Mozart – Le Nozze di Figaro (La Contessa); Leclair – Scylla et Glaucus (Circé); Mozart –La Clemenza di Tito (Vitellia); Purcell – Dido and Aeneas (Dido); Wagner – Die Walküre (III. felvonás - Brünnhilde); Handel – Theodora (Irene); Wagner – Tannhäuser (Erzsébet áriái) és Die Götterdämmerung (zárójelenet - Brünnhilde)