Közreműködők
Respighi / Britten / Beethoven
Ahogy mozdulatainkban, szavajárásunkban ott élnek a szülők, nagyszülők, ugyanúgy lüktet a mesterek zenéiben is az „ősök ritmusa”. Végtelen láncolat ez, kiszállni nem lehet, rácsodálkozni viszont szép élmény. Mindhárom mű egyfajta tiszteletadásként is felfogható. Britten esetében a címből is nyilvánvaló a volt mester-tanár előtti kalapemelés, Beethoven utolsó előttije talán a koraiaknál is Haydnibb számos részletében, Respighi pedig híres volt szinte mániás múltimádatáról.
Enrico Onofri világszerte ismert karmester és hegedűművész, aki több együttes vezető karmestere és állandó dirigense. Húsz évig volt koncertmestere és szólistája az úttörő Il Giardino Armonico együttesnek, elismert szakértője a régebbi zenék előadásának. Ezért és vonós hangszeres múltja miatt választottunk számára magyarországi karmesteri bemutatkozása alkalmából olyan műsort, amelyben a régizene a vonós muzsikával találkozik. Respighi archaizáló antik táncai és Beethoven nyolcadikja egyaránt tisztelgés a régi korok nagy mesterei előtt, Britten variációi pedig hatalmas kihívás minden vonószenekar számára, lévén a zeneirodalom egyik legnehezebb, egyben legtökéletesebb vonósokra írt műve. A koncert – amelynek két szélső darabja áradó, fütyülhető dallamokkal keretezi az elmélyültebb, nehezebben megközelíthető, ugyanakkor lenyűgöző hatású Britten-művet – nem csupán a legrutinosabb zeneértőknek szól, de a bátor kezdők számára is jó belépő lehet az élő zene világába.
Műsor
Respighi
Antik táncok és dalok – 3. szvit
Britten
Variációk egy Frank Bridge-témára, op. 10
szünet
Beethoven
VIII. F-dúr szimfónia, op. 93
Beavató
Eckhardt Gábor zongoraművész, zenepedagógus a zeneakadémiai koncertek előtt az esti programhoz kapcsolódóan informatív, ugyanakkor szórakoztató előadásokat tart, amelyek megmutatják a művek közötti összefüggéseket, az aznapi koncert műsor-összeállításának szempontjait. A 17.45-kor kezdődő előadások aznapi koncertjeggyel látogathatók.